22 komentářů u „6 ran, které usmrtí každé logo“

  1. Článek pěkný. Jedna výtka. Stěžovat si na názvy IT firem obsahující „WEB-*“ a pak vytvořit „FREGIS„…. No nevím.

  2. Taky se mi to trochu nezda, chapu, ze vyuziti latinskych slovicek je v mode, je to vcelku jednoduche reseni a hlavne to dobre zni pred klientem… ale musi se taky brat ohled na jazyk, ktery se pouziva a zda to nema nejake souvislosti, treba Fregis ma pro me blizko k frigidni, minimalne pri vyslovnosti… /a frigidni firmu nechces 😀

    1. Článek se v tom prvním bodě pohybuje na trošku tenkém ledě, protože tady máme příklad toho, že si název vytvořila ta firma sama. Nicméně oceňuji snahu přistoupit k tomu (nakonec) jinak, než tuctově. Ty asociace jsou problém většiny názvů – kdo chce, své slovíčko si tam najde.

      Nejlepší je samozřejmě se obrátit na zkušené odborníky co se týče názvů. To jsem ostatně v článku zmínil a doporučil.

  3. video se zhledne, se „z“, pozor na hrubky

  4. Martino, jenom do mě:) Díky za připomínku. Takto si to konečně zapamatuju. Nakouknul jsem do Praktické typografie a je to tak. Inu, chybovat je lidské, nepoučit se z chyb je hloupé. Tak doufám, že to (minimálně) v tomto případě bude příště za Á.

  5. razny clanek, libil se mi:) BTW: jen ze zvedavosti, jak jsi se dostal k logu Karvine? Ptam se, jelikoz je to moje rodne mesto a vzdy me to logo prislo uplne pateticke 🙂

  6. no, hlavne, že sa nám nepáčia názvy IT firiem, obsahujúce WEB, SERVICE, SOFTWARE, ale odkazuje nás na Typetogether, Stormtype či Rosettatype – to už je fajn, že toto sú weby o typografii? JAK ORIGINÁLNÍ!

    1. Zajímavé, názvy s type* nebo *type mi přijdou úplně v pohodě, ale když narazím na názvev web* atd., mám kopřivku. Čím to je?

  7. ano, logo je dulezite, ale dle me je dulezity jednotny vizualni styl / corporate identity – tedy to co proda ideu loga. Nerada to tak rozdeluji – jen „logo“.

    1. Věrko, 100% souhlas. Ostatně o tom, že logo samotné postrádá (většinou) smysl, budu psát taky článek. Dokonce chci o této problematice napsat celý e-book. Polovina mých klientů přišla s tím, že chce jen logo, a odešla s kompletním vizuálním stylem, jako ostatní. Já pouze loga nedělám a zájemcům o logo říkám, že jsou to vyhozené peníze.

  8. Článek na rovinu, super. Jen k těm barvám – není cena v tisku trochu chabý argument? Nenašlo by se něco lepšího, co by podpořilo 1 – 2 barvy vůči cirkusové smršti?

    K formátům bych určitě přidal i SVG, protože s bitmapou si na webu po přiblížení nebo na retině nevystačíte http://www.sitepoint.com/svg-scalable-vector-graphics-overview/. SVG je ale schopný webdesigner vytáhnout z vektorového zdroje sám.

  9. Cau, mame financni portal a chteli bychom navrhnout nove logo.
    Ale ne oslovenim konkretniho grafika/studia, ale spis takovým malym vyberovym rizenim.
    Doporucite kam takovou nabidku umistit, kde ji zverejnit?

    Diky. Tom

  10. Dnes jsem narazila na Váš web a musím uznat, že práce které máte v portfoliu jsou fakt super. Jste dobrý. (P.S. v textu k weber… máte v poslední větě chybku, opravte si to, ať vám to nekazí jinak dokonalou práci.)

  11. Tak se opravuji, chyba není u vás v textu, ale já mám zapnutý automatický překlad. Omlouvám se.

  12. Popravdě, co se týče prvního bodu, chápu, o co autorovi článku jde, ale občas je také potřeba uvažovat o snadném zapamatování. Ač mít v názvu „Web“ nebo „IT“ či „Servis“ a podobně není zrovna originální, jsou to prostě slova, která se nám s daným tématem jednoduše vybaví. Pokud budu hledat někoho, kdo mi vytvoří internetové stránky, vzpomenu si spíš na název z letáku Webinators než Regdos, i přes skutečnost, že Regdos zní lépe.

  13. Moc pěkný článek, ještě by se dal rozšířit o působnost, účel a další, ale líbí se mi i tak jak je i s těmi prolinky. Měl by jej číst každý, kdo bude přidávat logo do http://www.logobox.cz . Je bohužel stále moc a moc nových firem, kde loga nesplňují ani základní pravidla.

Komentáře nejsou povoleny.