fbpx
Přejít k obsahu webu

Blog | Jiří Chlebus

Tvořím funkční loga a vizuální styly a píšu o nich tento blog.

  • Články tohoto blogu
  • Portfolio nej projektů
  • Profesní LinkedIn profil
  • Twitter pro inspiraci
  • E-mail pro začátek
  • Grafický manuál Visualbook

Doporučuji nástroj pro hromadný export formátů log:

Jsem designér na volné noze. 18 let soustředím své dovednosti na práci s tvary, barvami a písmem. Tvořím funkční loga a jednotné vizuální styly. Pomáhám designerům navrhrovat Visualbooky pro jejich klienty.

100 knih, které pomohly k úspěchu českým designérům

Jsou knihy a jsou Knihy. Řada knih nás formuje kousek po kousku. Ladí naši představivost a světonázor. Pak jsou ale takové, které nás jsou schopny posunout o významný kus dopředu. Takové, které tak vysoce rezonují s našimi hodnotami, že se nám dostanou pod kůži a zásadně ovlivňují naše jednání často po zbytek profesního života.

Nejlepší knihy podle českých designérů

Rozhodl jsem se zjistit, z čeho designéři a kreativní studia čerpají inspiraci. Myslel jsem, že dám dohromady tak třicet knížek, ale nakonec se z toho zrodil seznam, ze kterého lze čerpat roky.

A začaly se objevovat průniky…

Designéři mnoha oborů, od typografie, až po interiérový design, se v několika momentech (aniž by o tom mezi sebou komunikovali) ve výběru shodli. Tady jsou knihy, které se v seznamu objevily několikrát:

Tak nám prý forma sleduje funkci – Jan Michl
Kapitoly z dějin designu – Zdeno Kolesár
A Smile in the Mind – B. McAlhone, D. Stuart, G. Quinton, N. Asbury
Eseje o typografii – František Štorm
Grid Systems in Graphic Design – Josef Müller-Brockmann
Ogilvy o reklamě – David Ogilvy
Bez loga – Naomi Klein
The Brand Gap – Marty Neumeier
Příběh umění – E. H. Gombrich

Top 5 knih dvacítky úspěšných kreativců

Tady je kompletní přehled 100 zásadních knih, které dodnes formují českou designérskou scénu:

Podělte se s ostatními:

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Pocket
  • Email

Related

Autor

Jiří Chlebus

Jsem grafický designér na volné noze. Tvořím značkám vizuální hodnotu a píšu o tom blog. Designuju si život tak, abych to ve zdraví přežil až do smrti. Zobrazit všechny příspěvky, jejichž autorem je Jiří Chlebus

Publikováno: 14.12.20188.4.2021Autor: Jiří ChlebusRubriky: #praxedesignera, Tipy a trikyŠtítky: brand, kniha, logo, typografie, vzdělávání, značka

Navigace pro příspěvek

Předchozí Předchozí příspěvek: Logo? Až na posledním místě
Pokračovat Následující příspěvek: Jak tvořit systematické barvy pro digitální produkty
Používáme WordPress (v češtině).