Téměř každé logo putuje internetem nevhodným způsobem. Pravděpodobně tedy i to vaše. Tady je kompletní návod, jak v krátkém čase vytvořit profesionální logo pack, ve kterém se konečně vyzná každý na „první dobrou.“
Nenuťte uživatele přemýšlet. Zase.
Snénářů, které jsem už viděl, je celá řada. Nejčastější způsob, jakým vám někdo dodá logo, je formou přílohy v e-mailu, nebo odkazem na sdílenou složku, ze které si „můžete něco vybrat.“
Pokud máte štěstí, v názvu daného souboru se dozvíte, zda-li je logo určeno pro tisk, nebo obrazovky. A taky možná to, zda-li je inverzní, reverzní nebo pozitivní či negativní. A hlavně hlavní nebo vedlejší. A vyzná se v tom jen… nikdo.
A někdy se v tom nevyzná po nějaké době ani autor…
V čem uživateli pomáhá kvalitní logo pack?
Navádí ho ke správnému výběru nejkratší možnou cestou. Nenutí uživatele přemýšlet. Tím minimalizuje možné riziko nesprávného použití loga pro danou aplikaci.
Divili byste se, kolik (i) velkých českých značek posílá svá loga zcela amatérským způsobem.
Rozcestník pro kvalitní logo pack vypadá následovně a obsahuje tyto tři klíčové body:
1. Budete logo tisknout nebo zobrazovat?
Uživatel zpravidla dokáže vyhodnotit to, zda-li bude logo tisknout, nebo zobrazovat na obrazovce. První klíčové rozdělení logo packu je tedy následující:

Složka PRINT obsahuje:
- podsložku CMYK se soubory AI, EPS, PDF v režimu CMYK
- podsložku Pantone
Složka DIGITAL obsahuje:
- soubory AI, PDF, PNG, SVG, JPG v režimu RGB
A tady také pozor. Řada uživatelů nemá tušení, jaký je rozdíl mezi křivkami a rastry a také ani mezi jednotlivými typy souborů, o kterých tady píšu. Proto ke každému logomanuálu dodávám i Návod na výběr správného formátu loga.
2. Bude logo na tmavém nebo světlém pozadí?
Uživatel dokáže vyhodnotit, zda-li bude logo na světlém, nebo tmavém pozadí. Na veškeré pozitivní / negativní / inverzní a podobná pojmenování rovnou zapomeňte.
Druhý klíčový rozcestník (po výběru metody zpracování loga) je tedy výběr pozadí loga:

3. Použijete logo na střed (vertikální) nebo spíše podélné (horizontální)?
Kompozice loga je ve většině případů vertikální (na střed) nebo horizontální (na délku). Je vhodné tento parametr pro jistotu ještě dovysvětlit v logomanuálu a uvést doporučené příklady použití.
Uživatel si podle volného prostoru kolem loga vybere z následujících dvou možností, které opět servírujete do dvou složek:

Ukázka logo packu MyMight
Vše, o čem tady píšu, v praxi používám v logomanuálech Visualbook pro své klienty. Kupříkladu logo MyMight si jednoduše vyberete online podle výše zmíněných parametrů a poté stáhnete požadovanou verzi loga.
Pokud si stáhnete celý MyMight logo pack, struktura loga vypadá takto:

Jak vytvořit profesionální logo pack co nejrychleji?
Jak asi tušíte, v závislosti na tom, jak je vaše logo komplexní, můžete velmi jednoduše dospět k několika stovkám souborům ve výsledném logo packu.
Designeři budou namítat, že to nikdo nedělá, nebo že se většina z daných souborů v logo packu se nikdy nepoužije. Oba argumenty jsou pravdivé. Ale…
Důvod toho, proč to téměř nikdo nedělá takto komplexně je prostý – zabere to hodně času. Druhý argument o tom, že né všechny verze loga se použijí – pravda, ale jakmile klient ve svém logo packu danou verzi nenajde (třeba za pár let, až speciální aplikaci bude pro svou značku potřebovat), bude zbytečně zklamán.

Jednoduchá a rychlá tvorba komplexního logo packu pomocí Adobe Illustratoru
Konečně vyšel nedávno update perfektního pluginu The Logo Package Express pro Adobe Illustrator, který umožňuje 90 % veškerých činností automatizovat. Zbylých 10 %, které budete ladit ručně, vysvětlím níže.
Poslední update tohoto pluginu = opravdový game changer!
The Logo Package používám už nějakou dobu. Hned od začátku mi bylo jasné, že je tam obrovský potenciál šetřit desítky hodin ročně.
Největším nepřítelem bylo ale anglické pojmenování složek a souborů, které jsem musel ručně přepisovat. Pak ale přišel update na verzi 3.0 a nyní už mám uloženy české překlady, které mi generují české složky i názvy souborů.
K dokonalosti chybí už jen malinko
Plugin neumí exportovat RGB verze PDF souborů
Už jsem to několikrát psal autorovi tohoto pluginu, ale údajně jsem jediný z 7000+ designerů, kdo tuto funkci požadoval. Nikomu PDF formát v RGB pro obrazovky, který je maximálně univerzální, údajně nechybí. Takže dodávám a tvořím tento formát bohužel ručně (zabere to naštěstí jen dvě minuty).
Proč je tedy dobré mít profesionální Logo pack?
- nenutí uživatele přemýšlet
- obsahuje všechny „industry standard“ formáty loga
- nenastane situace, že by zadavatel neměl potřebný formát loga
- jednoduše navádí uživatele ke správné verzi loga
- eliminuje riziko nesprávného použití loga
- ideální je Logo pack odevzdávat integrovaný do online logomanuálu
V nedávném článku jsem mimochodem popisoval, Proč ignorujeme grafické manuály a jak to zlepšit? Pokud jste ho ještě nečetli, doporučuji!
Kvalitní logopack 10× rychleji

Tento plugin doporučuji a používám již roky. Neexistuje rychlejší a komplexnější nástroj, jak v krátkém čase vytvořit logopack, které obsahuje všechny formáty log a navíc v přehledné složkové struktuře.
Posunout vaši značku můžete hned
- Máte logo a chybí vám kvalitní logopack? Napište mi.
- Máte logo a chcete logopack včetně online grafického průvodce? Napište mi.
- Nemáte nic a chcete nějak začít? Podívejte se na proces tvorby loga a vizuálního stylu, na ceny i přímé reference mých klientů. A jakmile budete vědět, že jsem pro vás ten správný realizátor – napište mi.
Designeři, tvoříte logo packy podobným způsobem? Jaká je vaše zkušenost a postup?
You must be logged in to post a comment.