facebook_komprese

Odstraňte kompresi Facebooku

Ve světě sociálních sítí je váš firemní profil jednoznačnou vizitkou, která o vás vypovídá, jak moc vám na vaši značce záleží. Uživatelé vnímají nejen kvalitní obsah, ale také jeho formu. Facebook nám ale háže klacky pod nohy a veškerou grafiku doslova ničí nepříjemnou kompresí.

V tomto článku naleznete jednoduché rady, díky kterým okamžitě zlepšíte vzhled svých Facebookových profilů a tím také zvýšíte hodnotu svých služeb.

Máte z loga kaši? Nebojte se, nejste v tom sami. Stačí se podívat na Facebook stránky T-mobile, Adobe nebo Red Dot Design Awards a je jasné, že tento problém mají i velké společnosti. Dokonce i ty, které jsou s designem úzce spojené.

Následující návod odstraňuje kompresi z firemních Facebook profilů u všech důležitých komunikačních prvků:

  • profilový obrázek (obvykle vaše logo)
  • úvodní fotografie (hlavní podélný obrázek stránky)
  • veškeré obrázky na zdi

Tip. č. 1
Řešení je jednoduché. Místo JPG formátů nahrávejte všude PNG formáty. Vyhnete se kompresi obrázků a vaše firemní profily budou vypadat dokonale. Jak prosté.

Profilovka, aneb jak trpí loga

Profilové fotografie trpí JPG kompresí také. Nahrejte proto svá loga, grafiku nebo fotografie ve formátu PNG a výsledek bude viditělně lepší než předtím.

Pokud je vaše logo graficky složitější a obsahuje větší počet barev, pravděpodobně mu Facebook ve formátu JPG dává pořádně na frak. PNG je prostě záchrana. Přečtěte si také článek 6 ran, které usmrtí každé logo.

Úvodní fotka – místo pro kvalitu

Tomuto obrázku se také říká Cover photo. Je to nejdominantnější prostor, který vizuálně reprezentuje vaši značku. Často se zde používají fotografie nebo působivá grafika, která má za cíl zaujmout návštěvníka stránky. Jenomže jaký má pozorovatel pocit, když vidí místo krásné grafiky barevnou bramboračku?

(klikněte pro zvětšení náhledu a šipkami na klávesnici procházejte rozdíly)

FB generuje hodně (špatných) náhledů

fotografie_nahledy

Vaše fotografie se nezobrazují pouze na hlavní stránce profilu. Uživatel je vidí také v obrazových galeriích. Výsledný dojem je tedy daleko intenzivnější, než se na první pohled může zdát. Komprese je všude.

Porovnejte tyto dva profily:

(klikněte pro zvětšení náhledu a šipkami na klávesnici procházejte rozdíly)

Jak můžete vidět, jednoduchá záměna formátu PNG za původní JPG může mít pozitivní vliv na celkový dojem z vaší firemní prezentace.

TIP č. 2:
Pro simulaci FB stránky s vašimi obrázky využijte šikovný Social Kit do Photoshopu od Source. Vřele doporučuji nejen pro úpravy FB profilů, ale taky Twitteru, LinkedIn, Dribbble a dalších. Nemusíte řešit ani velikosti obrázků, ani formát, protože tento plugin vygeneruje správné výstupy sám na jeden klik.

Facebook doporučuje pro úvodní obrázek rozměr 851 × 315 px. Ještě lepší je, když nahrajete jednou tolik (1702 × 630 px), protože se budou kvalitně robrazovat na Retina obrazovkách. Profilový obrázek doporučuji tvořit v rozměru 500 × 500 px.

TIP č. 3:
Pokud nevíte, jak vaše současné JPG soubory převést na formát PNG, zkuste třeba tento online převaděč. Dbejte ale na to, abyste převáděli JPG formáty, které jsou zpracovány v dobré kvalitě. A také při převodech, kde je to možné, nastavte nejvyšší kvalitu převodu.

Má to však jeden háček

Tato PNG záchrana bohužel nefunguje u osobních profilů a událostí. Tam je komprese znát u obou těchto formátů. Zachránit je tak možné pouze firemní profily. Naštěstí právě tam je kvalita potřeba nejvíce.

Když méně je opravdu více

A abych nezapomněl, malá rada na závěr. Správný formát loga vám bude k ničemu, když ho na svůj profil nacpete jako prádlo do pračky.

Pokud máte logo kvalitně zpracováno, určitě nechybí v jeho dokumentaci tzv. ochranná zóna loga. Je to prostor kolem loga, kde nesmí zasahovat žádné další grafické elementy (texty, obrázky, okraje stránky, apod.) aby nedošlo k narušení výrazu značky.

Pokud logo do prostoru profilové fotografie necitlivě nacpete, nebude výsledná stránka působit příliš profesionálně. Mějte na paměti, že volný prostor kolem loga je na celkový výsledek stejně důležitý, jako logo samotné.

TIP č. 4:
Ponechte kolem loga volný prostor. Rozměr profilové fotografie není půdorysem loga, ale půdorysem pozemku, kde své logo usadíte obdobně jako svůj dům. Volný prostor kolem něj je zahradou, která mu umožní vyniknout mezi stavebními prvky okolo.

A to je vše. Pár jednoduchých rad, jak díky práci s formátem a prostorem docílíte bez velké námahy lepšího výsledku s vašimi firemními profily. Pusťte se do toho a propagujte své aktivity lépe už dnes. Držím vám palce.

Pomohl vám tento článek? Pomozte i ostatním a sdílejte. Děkuji!

Autor

Jiří Chlebus

Jsem grafický designér na volné noze. Tvořím značkám vizuální hodnotu a píšu o tom blog. Designuju si život tak, abych to ve zdraví přežil až do smrti.

1 komentář: „Odstraňte kompresi Facebooku“