Intimní pomůcky pro ženy Whoop·de·doo designérky Anny Marešové mají na svém kontě již celou řadu ocenění jako například Red Dot Design Award nebo Národní cenu za studentský design.
Logo, barvy, písmo a další vizuální pilíře této značky jsou velmi pečlivě navrženy a v tomto článku se dozvíte, jakým způsobem tato značka pracuje se svými vizuální prvky a jak je jednoduše předává ostatním.

Proč vlastně tato značka využívá online grafický manuál?
Protože lidem ve firmě šetří práci a také jim pomahá udržovat úroveň vizuálního stylu značky v dobré kondici.
Visualbook jsem objevila na doporučení designera Jirky Tomana, který je autorem našeho loga. Hned poté, co jsem prozkoumala základní možnosti tohoto řešení, bylo mi jasné, že Visualbook je přesně to, co hledám.
Anna Marešová, designérka Whoop·de·doo

Design manuálu ve stylu značky
Design tohoto manuálu je nastylován přesně pro danou značku. Je to ruční práce, jejíž výsledkem je manuál ve stejném stylu jako je celá značka.

Design manuál dostupný kdykoliv
Každá firma spolupracuje s celou řadou odborníků a subdodavatelů, kterým potřebuje předávat logo, písmo, barvy, fotografie a další návody a odkazy.
Visualbook je „ostrovní řešení“ přímo na subdoméně vašeho webu. Cesta k němu je velmi jednoduchá a zapamatovatená pro všechny lidi ve firmě: brand.whoopdedoo.love

Funkce ulehčující práci se značkou
Pracovat s názvem Whoop·de·doo není pro běžného uživatele úplně jednoduché. Proto Visualbook obsahuje sekci Psaní názvů, kde si může každý na jeden klik zkopírovat název značky do schránky nebo rovnou poslechnout nahrávku s jeho správnou výslovností.
Mimo jiné je na této stránce souhrn názvů produktů s praktickými ukázkami, jak se dané produkty zapisují a kterým zápisům bychom se měli vyhnout.

Vždy správná verze loga na jeden klik
Namísto posílání loga e-mailem stačí poslat třeba tento odkaz, kde je logo zobrazeno a hned pod ním je pomocník při výběru. Uživatel nemusí přemýšlet, která verze je pro něj vhodná – jednoduše stáhne ideální verzi loga podle toho, zda-li bude na obrazovce, nebo v tisku.


Jednoduchá práce s barvami
Barevná paleta Whoop·de·doo je opět navržena s maximální pečlivostí a proto je důležité, aby uživatelé používali přesné HEX hodnoty těchto barev. Tyto barvy není potřeba opisovat, ale stačí na ně kliknout a hodnoty se samy vloží do schránky.

Písma značky přehledně
Písmo tvoří jeden z klíčových symbolů značky a tady by pro uživatele bez jednoduchých rad často nastal zmatek.

Visualbook předává informace o hlavním a doplňkovém písmu značky a ukazuje, v jakých situacích se tato písma vzájemně nahrazují nebo kombinují. Zároveň je zde zajištěno, že uživatel použije předem definované řezy písma tak, jak to navrhnul autor tohoto vizuálního stylu.
Ukázky brandingu
Díky této sekci může každý velmi rychle navnímat dojem celé značky a to, jak klíčový je pro tuto značku precizní design a čistota všech výstupů.

Presskit aneb rychlá komunikace s médii
Jedním odkazem na stránku Presskit značka Whoop·de·doo předává přehledný rozcestník produktových a firemních fotografií.

jejichž obsah spravují přímo ve Whoop·de·doo.
Sekce, kde se dostanete pouze s heslem
Speciálním přáním Anny Marešové byly také neveřejné sekce. Díky nim může kdokoliv ve firmě Whoop·de·doo sdílet i části manuálu, které nejsou veřejně přístupné. Příjemce zobrazí obsah po zadání hesla.

Sekce Použití grafiky obsahuje návody pro ikony a ilustrace, layouty, šablony sociálních médií, reklamní bannery a mnoho dalších návodů a odkazů na Figma šablony a podobně.

v neveřejné sekci Visualbooku Whoop·de·doo
Desítky dotazů odbavují jedním odkazem
Whoop·de·doo má nyní nástroj, se kterým odbaví tyto dotazy do 10 vteřin:
- Pošlete nám vaše logo v křivkách?
- Jakou používáte hlavní firemní HEX barvu?
- Dá se to tisknout v Pantone?
- Jaké písmo mám použít v prezentaci?
- Jak mám vyslovovat název vaší firmy?
- Název e-mailové schránky nese i název firmy, nebo ne?
- Kde najdu verzi loga pro razítka?
- Mám použít patkové nebo bezpatkové písmo?
- Jaký mám vybrat barevný režim loga?
- Jaký formát loga potřebuju?
- Máte i verzi loga pro malé velikosti?
Bez měsíčních výdajů a s daty „u sebe“
Ve spolupráci s Anna Maresova Designers jsem tak pro značku Whoop·de·doo vytvořil ekonomické, bezpečné a rychlé řešení, jak předávat jejich špičkovou vizuální identitu ostatním lidem.
Visualbook funguje zcela nezávisle a bez měsíčních výdajů. Nemůže se vám tedy stát, že se k němu nedostanete. Funguje-li váš web, funguje i váš Visualbook. Je zároveň nástroj, který adekvátně reprezentuje Vaši značku jako celek.

Potřebujete něco podobného? Podívejte se na více než tucet dalších realizací a neváhejte a nakonfigurujte si vlastní visualbook.pro
Tvoříte loga a vizuální styly? Přidejte se k Visualbook Academy zdarma
Články na téma tvorby loga, vizuálního stylu, cenotvorby, licencování, typografie, profesního růstu. To vše najdete na academy.visualbook.pro
You must be logged in to post a comment.