fbpx
Přejít k obsahu webu

Blog | Jiří Chlebus

Tvořím funkční loga a vizuální styly a píšu o nich tento blog.

  • Články tohoto blogu
  • Portfolio nej projektů
  • Profesní LinkedIn profil
  • Twitter pro inspiraci
  • E-mail pro začátek
  • Grafický manuál Visualbook

Doporučuji nástroj pro hromadný export formátů log:

Jsem designér na volné noze. 18 let soustředím své dovednosti na práci s tvary, barvami a písmem. Tvořím funkční loga a jednotné vizuální styly. Pomáhám designerům navrhrovat Visualbooky pro jejich klienty.

Proč vaše logo není na Google?

Proč váš grafický manuál nenajdou uživatelé na Google?

Závěrečná myšlenka z prezentace, kterou jsem představil na konferenci Brno Bold, překvapila mnoho designérů. Ukázalo se totiž, že jejich online grafický manuál nemusí fungovat zrovna tak, jak předpokládali…

Tři různé online manuály…

  • vaseznacka.visualbook.pro
  • vaseznacka.brandcloud.pro
  • vaseznacka.frontify.com

Víte, co mají tyto (a stovky dalších) online manuálů společného?

Ani jeden nenajde Váš uživatel na Google… Proč?

Protože uživateli Google výsledky vašeho manuálu nenabídne

Pojďme si to detailně rozebrat.

Konkrétní případ: Ústí

Řekněme, že uživatel má za úkol najít logo města Ústí a použít ho v nějaké aplikaci. Typickou cestou pro uživatele je zadat do Google výraz „logo Ústí“ nebo „logo Ústí nad Labem“.

1) Uživatel hledá logo na Google

Toto je místo, kde by měl v ideálním případě narazit na grafický manuál této značky, aby logo rychle stáhnul a správně použil.

Uživatel hledá logo Ústí na Googlu

Ve výsledcích vyhledávání se zobrazují tiskové zprávy, ale žádný aktuální grafický manuál tam není. Poslední viditelný odkaz ale vypadá nadějně.

Výsledky vyhladávání loga Ústí

Poslední viditelný odkaz je „logo-mesta.pdf“. Po kliknutí se uživatel dostane na neaktuální logomanuál:

Uživateli se výsledcích vyhledávání zobrazil starý logomanuál města

Tudy cesta nevede, uživatel volí druhou možnost:

2) Uživatel přepíná na obrázky

A tady začínají další komplikace…

Uživatel stahuje logo z obrázků Google…

Uživatel má několik šancí (neúmyslně) poškodit značku města Ústí, pokud stáhne logo z Google…

  1. Uživatel stahuje logo a netuší, jaká jsou pravidla jeho použití
  2. Existuje riziko, že stáhne starou verzi loga, kterou mu Google nabízí ve výběru
  3. Může degradovat značku použitím loga v nízkém rozlišení

Jak je možné, že uživatel nenašel existující online grafický manuál města Ústí?

Ačkoliv uživatel logo hledal, nenašel oficiální grafický manuál města, který je k dispozici na webu usti.brandcloud.pro.

Proč?

Grafický manuál na cizí subdoméně Google totiž ignoruje

Je jedno, jakou službu používáte, protože pokud je výsledkem webová stránka vaseznacka.poskytovatelmanualu.cz, Google uživatelům na jejich vyhledávací výrazy grafický manuál nezobrazí.

V případě výše zmíněného města totiž Google preferuje výsledky z jejich webu:

Google preferuje výsledky z domény www.usti-nad-labem.cz, kde se manuál ale nenachází

Řešení: Grafický manuál na vlastní doméně

Některé grafické manuály na Visualbooku, jako například simplecoin.visualbook.pro také beží na subdoméně této platformy. To generuje úplně stejný problém, jako zmiňuji výše – uživatel zadáním výrazu „logo Simplecoin“ do Google na tento grafický manuál nenarazí.

Proto jako výchozí řešení nabízím a doporučuji přenos grafického manuálu na vlastní subdoménu klienta. To ihned vyřeší výše zmíněný problém.

Pravdou je, že ne všechny značky tuto možnost využily. Nutit je nemohu, ale snažím se je do toho motivovat. Je to jedna z přidaných hodnot nezávislého Visualbooku.

Důkazy, že vlastní doména funguje

Zkuste si vyhledat logo těchto značek na Google a na prvních místech vyhledávání narazíte na jejich oficiální grafické manuály:

  • design.braiins.com – vyhledejte výraz „logo Braiins“ na Googlu
  • brand.whoopdedoo.love – vyhledejte výraz „logo Whoopdedoo“ na Googlu
  • design.chaincamp.cz – vyhledejte výraz „logo ChainCamp“ na Googlu

Všechny tyto značky využily možnost přenosu grafického manuálu na vlastní subdoménu. Navíc mají kompletní data u sebe a nejsou na nikom závislí. Dvě mouchy jednou ranou.

Konkrétní příklad: manuál Brno Bold

Pro již zmíněnou konferenci Brno Bold jsem vytvořil grafický manuál této značky na jejich vlastní dubdoméně design.brnobold.cz.

Grafický manuál design.brnobold.cz na jejich subdoméně

Jakmile uživatel vyhledá výraz „logo Brno Bold“, hned na prvních místech vidí grafický manuál této značky.

Grafický manuál se díky vlastní subdoméně zobrazí na Google

Jedním klikem se dostává do manuálu, kde si logo rovnou stáhne ve verzi pro jeho zamýšlené použití:

Uživatel ihned stahuje správné logo ve správné verzi

Pokud je pro Vaši značku klíčové, aby uživatel pracoval s logem správně, preferujte vlastní doménu grafického manuálu

Visualbook nabízí vlastní doménu jako výchozí řešení. Vždy.

Jsou ale i další služby, například Frontify. Tuto možnost ale považují za premium vlastnost, která danou značku výjde na 78 540 Kč. Každý rok, opakovaně.

Výhody Visualbooku oproti běžným řešením

Visualbook jsem vyvinul s cílem doručit klientům maximální možné benefity, které PDF i online prostředí nabízí.

Visualbook oproti jiným řešením

Chcete pro Vaši značku grafický manuál na vlastní subdoméně?

Vyzkoušejte Visualbook zdarma.

Podělte se s ostatními:

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Pocket
  • Email

Related

Autor

Jiří Chlebus

Jsem grafický designér na volné noze. Tvořím značkám vizuální hodnotu a píšu o tom blog. Designuju si život tak, abych to ve zdraví přežil až do smrti. Zobrazit všechny příspěvky, jejichž autorem je Jiří Chlebus

Publikováno: 10.2.202311.2.2023Autor: Jiří ChlebusRubriky: #praxedesignera, Tipy a trikyŠtítky: Branding, logo, logomanual

Navigace pro příspěvek

Předchozí Předchozí příspěvek: Transformujte svůj online grafický manuál do unikátního stylu
Používáme WordPress (v češtině).
 

Loading Comments...
 

You must be logged in to post a comment.