Svět je přeplněný nesmyslnými značkami. Společnostmi bez významu. Vizuální smog se šíří jako epidemie a grafičtí designéři (ač nadšení do své práce) často nevědomky přispívají svou prací k rozšiřování tohoto zmatku.
Co je potřeba k tomu, aby došlo ke změně? Především tvrdě makat, ptát se a učit se.
Dnes se budeme učit. Podívejte se na následujících 6 přednášek a začněte zítra tvořit kvalitnější a smysluplnější obsah.
Začnete hledat význam loga i své práce. Zjistěte více o kontextu tvorby značek. Poznejte sílu archetypů. Podívejte se jak to funguje v praxi. Naučte se profesionálně odevzdávat svou práci a tvořte loga taková, která mají šanci být zaregistrována.
1) Uvědomte si PROČ tvoříte loga
Pokud jste tohle video Simona Sinka ještě neviděli, tak vězte, že více než 20 miliónů lidí to již udělalo před vámi. A inspirovalo je. Dalo jim odpověď na otázku, proč jim byznys nefunguje tak, jak by si přali. A proč vlastně ten byznys dělají.
Ptejte se sami sebe (a poté i svých klientů) PROČ. Opakovaně. Na každý krok a každé rozhodnutí. Pomůže vám to odkrýt (často) mlhavé zadání a celý projekt daleko lépe pochopíte. Pomůže vám to hledat ve své práci smysl, a také ho vyžadovat. Pokud vás Simon zaujme, doporučuji jeho knihu Začněte s proč.
2) Seznamte se s okolnostmi budování značky
Tomáš Hrivnák, jeden z největších guru v oblastni strategického řízení značek u nás, vás provede základními pojmy jako jsou branding, rebranding, naming, strategie, archetypy a podobně.
3) Poznejte způsob moderního řízení značky
U Tomáše Hrivnáka ještě chvíli zůstaneme. Zjistíte, že se pomalu ale jistě začínají objevovat kontury pojmu jednotný vizuální styl a co jako designér musíte udělat pro to, abyste odvedli dobrou práci. Doporučuji zhlédnout i další videa z tohoto projektu.
4) Podívejte se na rebranding v praxi
Designér Adam Hrubý vám ukáže proces přeměny značky – od tvorby nového jména, loga, identity až po samozné zavedení do praxe.
5) Naučte se dobře odevzdávat svou práci
Brand architect & idea maker Lumír Kajnar vás polečně s Mirkem Burkoněm provedou procesem distribuce loga a vizuální identity skrze on-line nástroj OpenBrand.
Pokud patříte mezi prehistoriky, kteří svá loga posílají klientům v příloze e-mailu nebo vypálené na CD, je tato přednáška přesně pro vás.
6) Tvořte registrovatelná loga
Tuto přednášku jsem musel dát nakonec. Pravděpodobně vás nebude moc lákat. Její obsah je pro vás ale naprosto zásadní.
Dříve nebo později se totiž dostanete do situace, kdy vaše logo bude chtít klient registrovat jako ochrannou známku. Abyste se vyvarovali nepříjemným situacím, kdy to z nějakých důvodů nebude možné, načerpejte cenné informace od Petra Beránka z Ústavu průmyslového vlastnictví.
Tak a to je vše. Před vámi stojí 340 minut výživného samostudia, které vám do praxe může přinést (i) více užitku, než rok studia na vysoké škole. Pokud budete chtít.
Já se rád učím. Každý den. Pokud máte nějaké tipy na přednášky, které stojí za to zhlédnout, podějte se s nimi v komentářích.
Díky a kvalitním přednáškám zdar
Díky za užitečné tipy. Taky se ráda vzdělávám 🙂
You should be a part of a contest for one of the best
blogs on the web. I’m going to recommend this site!